sobota, 14 kwietnia 2012

RAW WEEK_04 czyli owsianka na surowo plus tarta dla tych, co gotują


Muszę więcej kombinować z potrawami, bo dziś weszłam do kuchni i trochę obłędnym wzrokiem zaczęłam się rozglądać za czymś do zjedzenia, co nie byłoby bananem, jabłkiem albo sałatką :)

Sałatka z roszponki, rukoli z olejem arachidowym,
słonecznikiem, pomidorami i oliwkami.

Brak wprawy jak sądzę, bo powinnam mieć kilka miseczek z moczącymi się orzechami, słonecznikiem itp. żeby w chwili głodu szybko zrobić pastę, czy mleko do płatków, ale właśnie zamierzam naprawić błąd.
Dobre jest przynajmniej to, że rozglądając się za przekąską nadal nie ciągnie mnie do słodyczy, chleba. Raczej wciągnęłabym gotowane ziemniaki, albo marchewkę z groszkiem...
Koniec marudzenia, zamiast tego zjadłam pyszną owsiankę:

1 łyżka migdałów
1 łyżka wiórków kokosowych (najlepiej surowych)
2 łyżki płatków owsianych
3 truskawki
pół banana
cynamon
wiórki kokosowe do posypania.

Owoce, migdały i wiórki zalewamy 1/3 szklanki wody i zostawiamy na kilka godzin - u mnie ostatnią godziną owsianka spędziła w lodówce, miałam ochotę na coś zimnego. Miksujemy (ja zostawiłam trochę "nierówności" bo lubię, jak jedzenie ma wyraźną strukturę), posypujemy wiórkami i cynamonem, można wrzucić kilka owoców. Pycha!



A dla mojego P. tarta - podobno dobra, przyprawy i tym razem dodawałam zdając się tylko na mój nos :)

1 opakowanie ciasta francuskiego
2 cukinie
3 pomidory
zielone oliwki
suszone pomidory w oleju
oliwa
cebula
sól, pieprz, oregano, chilli, sproszkowane pomidory (niekoniecznie)
2 łyżki pasty z bakłażana (opcjonalnie)

Ciastem wykładamy foremkę, na oliwie podsmażamy posiekaną cebulę, i startą na tarce o grubych oczkach cukinię (bez obierania). Po 10 minutach dodajemy obrane pomidory i dusimy jeszcze chwilę wrzucając garść oliwek i solidnie wszystko przyprawiając. Warzywa przekładamy na ciasto, kładziemy na wierzch kilka pomidorów, całość smarujemy olejem ze słoika. Pieczemy około pół godziny w 180 stopniach.

1 komentarz:

  1. Tarta tak! Owsianka też! I sałatka, poza oliwkami bardzo trafiają w mój gust ;) A ja właśnie zabieram się za jedzenie pizzy z Cheezly imitującym mozarellę :D

    OdpowiedzUsuń